Praatgroep

ADOPTIE PRAATGROEP

In deze praatgroep hebben we gesprekken over vrouwen met een adoptieverleden en hun (goede) en (nare) ervaringen. Hier worden ook gastsprekers (ervaringsdeskundigen) uitgenodigd.

JONG VOLWASSENEN PRAATGROEP

In deze praatgroep zijn jong volwassen vrouwen aan het woord om hun verhaal te delen. Wat we hier merken is dat het vaak gaat over de moeilijkheden waar ze als 18 jarige t/m 23 vaak tegenaan lopen vooral ook bij hulpvragen in Almere. Er wordt door de jongeren aan andere jongeren ook vaak hulp geboden en ook verteld hoe ze uiteindelijk hulp hebben gekregen. De dynamiek in deze groep is geweldig!

ALLEENSTAANDE MOEDERS PRAATGROEP

In deze praatgroep hebben we alleenstaande moeders die aan het woord zijn. Zij delen hun ervaringen om als alleenstaande moeder in de maatschappij te leven, met de zaken waar ze tegenaan lopen en hoe de uitdagingen te overwinnen. Enkele van de vrouwen zijn betrokken bij de toeslagen affaire.

VROUWEN DIE TE MAKEN HEBBEN MET (HUISELIJK) GEWELD

In deze praatgroep zijn vrouwen aan het woord die te maken hebben of hebben gehad met huiselijk geweld.  Deze groep is heel klein omdat we zien dat veel vrouwen uit angst nog niet naar buiten durven te komen met hun verhaal. In deze praatgroep is ook meestal een deskundige erbij.  Deze praatgroep vindt niet in het openbaar plaats en ook niet op openbaar gemaakte tijden dus moet je hier voor appen om aan te melden/bellen of een mail sturen.  Bellen of whatsappen naar +31 645425160 of mailen naar info@stichtingmimshachplace.nl.

OM AAN TE MELDEN

Heeft u interesse om in een van deze praatgroepen jouw verhaal te doen of naar lotgenoten te luisteren? Meld je dan aan op het e-mail adres info@stichtingmimshachplace.nl

!!HOUDT DEZE PAGINA IN DE GATEN VOOR DE START VAN DE ONLINE INTERVIEWEN MET DE BOVENGENOEMDE DOELGROEPEN !!