Vrijwilligerswerk

Mimshach Place vindt het belangrijk om iets vrijwillig te doen voor de stad en haar inwoners. Hiervoor hebben we enkele projecten bedacht zoals:

- Het fietsmaatje

Het fietsmaatje is een project waarin we vrouwen leren fietsen als zij dit nog niet kunnen. We proberen zo de vrouwen te mobiliseren die geen andere middelen hebben om te kunnen bewegen.

We proberen met dit vrijwilligerswerk de vrouwen die meedoen een verbinding te geven met de Nederlandse cultuur door middel van fietsen.

We proberen dit 2x per week in te zetten met vrouwen die zich hiervoor aanmelden en gaan ook proactief op zoek naar vrouwen.

- Het boodschappenmaatje

Het boodschappenmaatje is een project waarbij we 1 dag in de week aanbieden om boodschappen te doen voor ouderen en mindervalide die zelfstandig wonen, dit kan ook samen met ze gedaan worden.

We bieden dit aan te bieden bij zorgcentra in Almere .

- Koffiemaatje

Het koffiemaatje is een project waarbij we vrouwen van verschillende achtergronden bij elkaar brengen. We halen ze uit hun omgeving om zo op het bezoekadres van de stichting koffie te drinken waar een team koffie/thee of limonade inschenkt. De bedoeling is om vrouwen die in een bepaald isolement zitten hieruit te halen en met anderen in contact te brengen. Ook om vrouwen die in een bepaald gebied/plaats woonachtig zijn uit hun situatie en leefgebied te halen en even te ontzorgen.

Dit vrijwilligerswerk wordt vooral uitgevoerd op locatie behalve het fietsmaatje.

Wilt u zich aanmelden als vrijwilliger? kruis dan op het aanmeldformulier aan dat u dat wilt en vult u dan ook uw naam en telefoonnummer in, dan nemen wij snel contact met je op!