Zelfredzaamheid project

Mimshach Place biedt veel mogelijkheden om je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Er wordt verwacht van de vrouw dat ze actief meewerkt aan het begeleidingsplan wat met de vrouw en haar begeleider wordt opgesteld. Hierbij staat de vrouw centraal en leren wij haar de regie te hernemen in haar dagelijkse leven. Wij als team ondersteunen haar tijdens het project met onze training- en/of coachingstechnieken.

LEUNEN

De 1e fase staat in het teken van ‘leunen’. Er is aandacht voor de vrouw om een gezond dag- en nachtritme, veiligheid en rust in te bouwen en er wordt ruimte gecreëerd om weer op adem te komen.

LEVEN

De 2e fase, na de periode van leunen gaat de vrouw werken aan 'leven', het (opnieuw) vinden van je eigenwaarde. Je ervaringen van een positieve dag-invulling helpt daarbij. Hier ga je weer leren aangeven wat je leuk vindt om te doen.

LEREN

De 3e fase, deze fase 'leren' krijgt vorm door het inzetten van de talenten van de vrouw, het vergroten van de succeservaringen, het verder uitbouwen van het zelfvertrouwen van de vrouw, het vergroten van de zelfstandigheid en zelfredzaamheid en het aangaan van nieuwe uitdagingen.

LOSLATEN en OP REIS

De 4e en laatste fase, 'loslaten en op reis' een kenmerk van deze fase is dat er gezocht wordt naar wat de vrouw nodig heeft om (zoveel mogelijk) zelfstandig te worden. Stap voor stap bouwen wij het traject af en leren wij de vrouw, hoe op reis te gaan in haar leven binnen de samenleving. We kijken dan samen met de vrouw of 1 van de aangeboden trainingen binnen Mimshach Place voor de vrouw te volgen is en op welke manier.

De training is inclusief:

• Lunch
  • Onbeperkt koffie en thee
  • Deelname aan groepsactiviteiten
  • Certificaat

Nazorg

Mimshach Place verlaten is niet zonder een nazorg traject. Tijdens deze nazorg worden ondersteunende gesprekken gevoerd met onze (oud-)cliënten.