Waarom Mimshach Place

Meld jij je aan bij Stichting Mimshach Place, dan leer je opnieuw jouw koffer in te pakken en de reis van je leven weer in te stappen!

Mimshach place is opgericht om vrouwen (jonge vrouwen maar ook volwassen vrouwen) die om welke reden dan ook hun weg niet meer hun kunnen vinden in de samenleving. Waarbij je kan zeggen dat bij deze vrouwen zelfstandigheid en zelfredzaamheid een dagelijkse uitdaging is en door sociale beperkingen ze worden weerhouden een dagelijkse leefbare structuur te realiseren en te behouden.

Mimshach Place is een kleinschalige vrouwenvoorziening waarbij het versterken van de sociaal, pedagogische en maatschappelijke positie van vrouw en samenleving centraal staat. Door middel van maatwerk op het gebied van training, coaching en dagbesteding worden vrouwen weer gestimuleerd, begeleid, ondersteund en gefaciliteerd voor herintreding op de arbeidsmarkt en terugkeer naar de samenleving. Ook om zo talenten (weer) te ontwikkelen en/of te (her)ontdekken.

Mimshach Place onderscheidt zich door haar kleinschaligheid, waarbij de persoonlijke relatie met de vrouwen (en hun mogelijke partners) centraal staat. Wij vinden dat passende zorg alleen geboden kan worden waar er sprake is van relatie is.

Mimshach Place gelooft in het bouwen van een relatie met onze cliënten. We zien dat de veelkleurigheid van de multiculturele samenleving zichtbaar is binnen Mimshach Place . Wij maken ons sterk voor mediation in onze begeleidingstrajecten, waarbij er ernstige persoonlijke knelpunten zijn.

Mimshach Place biedt veel mogelijkheden om je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Je werkt actief mee aan jou begeleiding plan die samen met jou en/of je begeleider wordt opgesteld. Hierbij sta jij centraal en leren wij jou de regie te hernemen in jou dagelijkse leven waarbij wij als team jou ondersteunen binnen onze training en coaching trajecten.

Waarvoor kunt u terecht bij Mimshach Place?:

U kunt bij de stichting terecht voor:

• zorg op maat;
  • begeleiden van vrouwen die geadopteerd zijn;
  • verschillende soorten trainingen;
  • individuele coaching of coaching in groepsverband;
  • juridische bijstand en advies;
  • dagbesteding;
  • opvang in ons Mimshach House (hier geldt op dit moment wachtlijstplaatsing)

Wie komen er in aanmerking voor begeleiding bij Mimshach Place?

Stichting Mimshach Place reikt uit naar vrouwen in de leeftijd van 16 t/m 45 jaar oud o.a.:

• vrouwen met een licht verstandelijke beperking;
  • vrouwen die uit justitiële detentie zijn ontslagen;
  • vrouwen die sociaal en maatschappelijk een afstand hebben met de maatschappij en hun omgeving;
  • vrouwen die in aanraking zijn geweest met huiselijk geweld;
  • vrouwen die geadopteerd zijn.

Contra-indicatie

Niet iedereen komt in aanmerking voor de begeleidingstrajecten van Mimshach Place.

We kunnen je helaas geen begeleiding bieden als je:

• niet in groepsverband kunt functioneren vanwege (ernstige) gedrags- of persoonlijkheidsproblematiek (complexe GGZ problematiek b.v. borderline);
  • verslaafd bent aan alcohol of drugs;
  • een psychiatrische problematiek hebt waardoor zelfstandig leven in de (nabije) toekomst geen reële mogelijkheid is;
  • kort geleden in aanraking bent geweest met politie/justitie, waarbij agressief of gewelddadig gedrag een rol speelde;

In het kennismakingsgesprek zullen we bespreken of er sprake is van één van deze situaties.